poniedziałek, 26 listopada 2018

Phenomenal Us - challenge 33

ZIELONO MI / GREEN RULES



„Jestem cała w trawie, zielone myśli me… Są jak poszum wiatru we włosach twych” – te lekko zmodyfikowane przeze mnie słowa ukochanej piosenki Dżemu, jednego z moich ulubionych zespołów, śpiewały mi się w głowie podczas przygotowywania stylizacji i artykułu do kolejnego wyzwania grupy Fenomenalnych.




 Nie zzieleniałam z zazdrości, ale zazieleniłam się lekko. Wybrałam odcień butelkowej zieleni ze szmaragdowym, chyba mój ulubiony. Bardzo szlachetny, głęboki. Idealny dla rudzielców. Tony ciepłe zmieszałam w moim stylizacyjnym drinku z zimnymi, trochę niestandardowo i na przekór analizom kolorystycznym. Mam nadzieję, że ta wyskokowa mieszanka nie poskutkuje Waszym bólem głowy.



W dolnych partiach sylwetki – na rajstopach i butach – mamy zieleń cieplejszą. Chłodniejsza jest na górze. Aksamitny płaszcz jest jak femme fatale: piękny i zwodniczy. Bo tak naprawdę to sukienka o fasonie dwurzędowej marynarki ze złotymi guzikami. Na niego/nią narzuciłam swetrzycho o dużych oczkach i komin z frędzlami, który już występował w wyzwaniu paryskim TUTAJ.


SUKIENKA: Renee
SWETER: Kik
MARYNARKA/SUKIENKA/PŁASZCZ: Sugarfree
OKULARY: Pepco
TOREBKA: no name
BUTY: Deichmann
KOLCZYKI: nie pamiętam
SZAL: no name


Byłby to total look, gdyby nie jeden mocny akcent kolorystyczny – fuksja. Z malachitową zielenią tworzy miks egzotyczny, tropikalny. Skoro się zazieleniłam, to i ukwieciłam, stąd wyrosłe na mojej szyfonowej sukience kwiaty. Barwnik z ich płatków pokolorował także me usta i kolczyki. Jednego kwiatuszka zerwałam i przypięłam do warkocza.










Zielony to symbol nadziei, świeżości
Osoba, która lubi ten kolor, jest wyjątkowo łatwa w pożyciu. Z natury towarzyska, ceni sobie spokój, nie angażuje się w żadne konflikty ani spory. Zamiast uczestniczyć we wspólnych działaniach, woli przyjąć pozycję obserwatora i przyglądać się z boku poczynaniom innych. Cechuje ją też ostrożność i nieufność wobec ludzi.




Koloru zielonego wpływ na psychikę 
Zielony pomaga w odzyskaniu wewnętrznej równowagi, działa wybitnie uspokajająco. Uwalnia od stresów, daje poczucie odprężenia i wyciszenia. To kolor dobry dla osób z kompleksami, niepewnych siebie, z niską samooceną. Jest także przydatny w przypadku problemów z koncentracją. Niewskazany jednak przy stanach apatii.

Źródło: Polki.pl 




Zieleń idealnie współgra z włosami pomarańczowymi, rudymi, czerwonymi, mahoniowymi, kasztanowymi, brązowymi - z wszelkimi odmianami rudzielców. Być może dlatego kolor zielony w średniowieczu kojarzony był ze złem, a nawet z samym diabłem - w końcu rude to diablice-czarownice, zołzy takie ;)  Później przypisywano go chorobom i truciznom - na pewno nie było zieleni lekko przebić się do mody.


Zachorowałam na zieleń już dawno i do dziś "zatruwa" ona moją szafę. Łączę ją... z zieleniami! A także z innymi kolorami: bielą, żółcią, fuksją, fioletem, lawendą, czerwienią, rudością, beżem, brązem, czernią, niebieskim, złotem i srebrem. 

Nie bójcie się próbować najbardziej szalonych miksów, bo zieleń ma wiele odcieni i pasuje do wielu kolorów, nawet najbardziej "ryzykownych". Inspiracji szukajcie w naturze, ona Wam podpowie :)


8 komentarzy:

  1. Mega, mega piękna stylizacja. Wszystko mi się podoba. Połączenie kolorystyczne świetne. Super aranżacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za dobre słowo i odwiedziny :) Cieszę się niezmiernie, że Ci się podoba <3 Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Kochana Arletto, przecudnie wyglądasz !!! Płaszczyk to prawdziwa perełka !!! Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Krysiu, ślicznie dziękuję <3 :* dobrze zrobiłam, że kiedyś kupiłam ten wielofunkcyjny ciuszek, a wahałam się, bo nie był taki tani :D Buziaki :)

      Usuń
  3. ZJAWISKOWO WYGLĄDASZ!!!!!!!!!!
    Przepiękna stylizacja i Ty w niej!
    Bardzo lubię połączenie zieleni z różem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Edytko :* cieszę się, że Ci się spodobało :)) chodziła za mną czerwień do zieleni, ale ostatecznie ta sukienka z fuksjowymi kwiatami chciała się Wam zaprezentować :D

      Usuń
  4. Łał!!! Przecudnie Ci w zieleni. Zestaw piękny.:)
    Niesamowite zdjęcia!
    Moc pozdrowionek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaaaardzo dziękuję, Basiu <3 za obecność, dobre słowo :) zdjęcia to zasługa mojej Mamy :) Uściski!

      Usuń