HIPNOTYCZNE WZORY
KAMPANIA KOLEKCJI KAS KRYST NA WIOSNĘ I LATO 2018
|
Dziś chciałabym Cię zarazić zachwytem nad kolejną kolekcją Kas Kryst, której działania z fotografem Danielem Jaroszkiem wywołują falę achów i ochów zalewającą polski świat mody z częstotliwością co 6 miesięcy. Regularnie obserwuję efekty współpracy tego niezwykle kreatywnego duetu i każdorazowo jestem wniebowzięta. Abstrakcja i geometria - to słowa-klucze opisujące najnowsze projekty polskiej projektantki.
|
Niezmiernie trudno utrzymać wysoki poziom przez tyle sezonów. Rzeczeni artyści podnieśli poprzeczkę wysoko przy poprzednich realizacjach, a okazuje się, że potrafią skakać jeszcze wyżej. Sukcesywnie idą na rekord. Wspinają się na wyżyny kreatywności i osiągają światowy poziom artystyczny, zdobywając szczyty estetyki.
|
To nie tylko wyczekiwana kolekcja, ale i wyczekiwana kampania. I jedna, i druga to wielkie wydarzenie w branży mody. Po raz kolejny my, odbiorcy jesteśmy pozytywnie zaskoczeni. Mimo że zaskoczenia się spodziewamy. Wszystko w tej kampanii stoi na głowie, ale jednocześnie sama projektantka stąpa twardo po ziemi - wie dokładnie, jaki efekt chce osiągnąć. A robi to skutecznie i... spektakularnie!
|
W najnowszej kampanii wzorzysta moda umiejscowiona zostaje we wzorzystej przestrzeni. Moda przenika się z przestrzenią zbudowaną z tkanin, nawiązującą do wnętrza marokańskiego namiotu. Kolekcja jest eklektyczna, hipnotyczna, ale zaprojektowana według ustalonego z góry porządku. Kas od lat cechuje spójny styl i rozpoznawalna stylistyka. Odnajdziemy tu dekonstrukcję, przeskalowanie, ale reinterpretowane, ukazane w zupełnie nowy sposób. Są evergreeny projektantki, takie jak falbaniaste spodnie, którym można pozazdrościć fotogeniczności i mięsiste płaszcze - na czele z pięknym aksamitnym, intensywnie zielonym. Kas rozwija jednak paletę barw i tkanin, idąc w stronę etno i egzotyki Maghrebu. Wzory przypominają te znane z dywanów marokańskich czy pledów wyplatanych przez członków jakiegoś plemienia z Afryki. Uwidaczniają się tu wpływy afrykańskie, może też indiańskie, a ukochana przez Kas Kryst czerń ustępuje miejsca kolorom - jako tiulowa mgiełka jest tłem dla intensywnych, egzotycznych barw.
|
Reni Jusis mogłaby zaśpiewać o tych zdjęciach, że zawirował w nich świat. Bo kampania reklamowa jest totalnie zakręcona, wręcz psychodeliczna. Opiera się na wirującym kalejdoskopie wzorów obecnych w kolekcji, zmultiplikowanych w geometryczną całość, na którą składają się scenografia, tło i ubrania. Fotografie wywołują obłędne wrażenia optyczne. Charakterystyczne dla Jaroszka połamane kadry z zagubionym horyzontem obalają zasady fizyki. Ciasne, wibrujące ujęcia igrają z okiem widza. Duet Kryst/Jaroszek poddaje oczy odbiorców wysmakowanej gimnastyce. Pozy ośmiu modelek wywołują odczucie zachwiania grawitacji. Z ich akrobatycznie poukładanych ciał zawieszonych jakby w stanie nieważkości powstają odrealnione trójwymiarowe całości - rzeźby, a ze zdjęć - obrazy, harmonijnie skomponowane, choć o szalonej perspektywie.
|
Co znajdziemy w najnowszej kolekcji Kas Kryst? Wzorzystą marynarkę, bluzę z kapturem, gorset na szelkach, spodnie z kontrami i zakładkami, sukienkę ołówkową, a nawet body z tiulem.
Na jednym ze zdjęć występuje dodatkowa bohaterka. To "ruska", jarmarczna torba w kratę rodem z postpeerelowskich bazarów - do której ładują swój towar "wystawcy" po kilkugodzinnej sprzedaży na lokalnym targu. Torba wchodzi na głowę modelki, pochłania ją. Czy to oczko puszczone do szalonych szafiarek-fashionistek, które kupują każdy, najbrzydszy, najbardziej ironiczny czy kiczowaty pomysł designerów? Może taka gigantyczna, bazarowa torba z logiem Kas Kryst zasiałaby ferment w polskiej modzie, tak jak inspirowana torbą Frakta znaną ze sklepów IKEA torebka "Arena" Balenciagi. Albo inny model tego domu mody, również o proweniencji zakupowej - "Bazar" - nie w kratę, a w paski.
GIF: Lettashoes (ze zdjęć pochodzących z kaskryst.com) |
Na jednym ze zdjęć występuje dodatkowa bohaterka. To "ruska", jarmarczna torba w kratę rodem z postpeerelowskich bazarów - do której ładują swój towar "wystawcy" po kilkugodzinnej sprzedaży na lokalnym targu. Torba wchodzi na głowę modelki, pochłania ją. Czy to oczko puszczone do szalonych szafiarek-fashionistek, które kupują każdy, najbrzydszy, najbardziej ironiczny czy kiczowaty pomysł designerów? Może taka gigantyczna, bazarowa torba z logiem Kas Kryst zasiałaby ferment w polskiej modzie, tak jak inspirowana torbą Frakta znaną ze sklepów IKEA torebka "Arena" Balenciagi. Albo inny model tego domu mody, również o proweniencji zakupowej - "Bazar" - nie w kratę, a w paski.
Karkołomne wygibasy ciał i mnogość wzorów powodują oczopląsy, ale bez obaw, bólu głowy nie doświadczymy. Zarówno kolekcja, jak i kampania to prawdziwy majstersztyk wizualny. Gratulacje dla całego zespołu, w którego skład wchodzą:
Fotograf: Daniel Jaroszek / MAKATA
Modelki: Klaudia, Hania, Agata, Anastasiia / United for Models, Paulina i Zosia / Model Plus, Zuza / New Age Models, Olivka / Neva Models
Make up: Iza Kućmierowska / Complete Artists & Production
Włosy: Emil Zed / Van Dorsen Artists
Scenografia: Wito Bałtuszys, Adam Bonarski / Myk Myk Studio
Asystent: Otto Sot / MAKATA STUDIO
Produkcja: Ola Pudło / MAKATA
Retusz: Magdalena Baran / MESH WARSAW
Backstage: Monika Płusa
Buty: Adrian Krupa i Fashion PR
Studio 99
Fotograf: Daniel Jaroszek / MAKATA
Modelki: Klaudia, Hania, Agata, Anastasiia / United for Models, Paulina i Zosia / Model Plus, Zuza / New Age Models, Olivka / Neva Models
Make up: Iza Kućmierowska / Complete Artists & Production
Włosy: Emil Zed / Van Dorsen Artists
Scenografia: Wito Bałtuszys, Adam Bonarski / Myk Myk Studio
Asystent: Otto Sot / MAKATA STUDIO
Produkcja: Ola Pudło / MAKATA
Retusz: Magdalena Baran / MESH WARSAW
Backstage: Monika Płusa
Buty: Adrian Krupa i Fashion PR
Studio 99
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz