wtorek, 19 lutego 2019

Phenomenal Us - challenge 41

SZALONE RĘKAWY/CRAZY SLEEVES




Niepraktyczne. Szczególnie zimą. Bo spróbuj je wcisnąć w rękaw płaszcza! A są takie spektakularne i dają tak ogromne możliwości rysowania sylwetki! Są i rzeźbiarskie, i architektoniczne, i malarskie. Dodają outfitom wielowymiarowości, dokładnie w tym przestrzennym znaczeniu. Na wiosnę będą bufiaste, rozkloszowane, hiperdługie, falbaniaste. Wielkie. Mam wrażenie, że traktowane były przez modę przez kilka sezonów po macoszemu. Dziś zaczynają mieć swoje 5 minut. Fantazyjne rękawy.








Przez to, że ramiona zajmują w nich nieco więcej przestrzeni niż normalnie, ta strefa ciała jest przeskalowana. Dobrze jest więc, aby dół sylwetki był węższy - zachowamy wówczas równowagę proporcji. Optyczne cuda zdziałają również wysokie obcasy i pasek w talii - z tych trików korzystają projektanci, więc i my możemy je wykorzystać. Oczywiście nikt nam nie zabrania nosić szerokiego dołu i płaskich butów do gigantycznych rękawów, jeśli tylko mamy na to ochotę!





Kiedyś moim ulubionym rodzajem były te rozkloszowane. Zakochana byłam w stylu hippie, a te są dla niego charakterystyczne. Dzwon przy rękawie i dzwon w nogawce spodni to byli moi faworyci. Bufek, bombek, motyli nie lubiłam za niepotrzebne mi do szczęścia działanie poszerzające. Tę samą niechęć czułam do marynarek z poduszkami! Najchętniej wszystkie wyrzucałabym do kosza - poduszki, nie marynarki. Także kończyły wyprute. Oczywiście najczęściej trafiały nie do śmieci, a do kuferka z przydasiami szyciowymi.







Początkowo do wyzwania miałam wykorzystać sukienkę vintage, eksponat pochodzący z szafy mojej mamy. Uwielbiam mamę na zdjęciu w tej kreacji, datowanym na połowę lat 90. Mama mogła być wtedy w moim wieku. Sukienka jest ciut młodsza ode mnie. Jednak okazało się, że moja zawodna, aczkolwiek kreatywna pamięć doszyła jej duuuże elementy baloniaste, których ta tak naprawdę nie miała. I zrezygnowałam z niej, bo do wyzwania wymyśliłam sobie koniecznie nielubiane niegdyś bufki!




Tak swoją szansę otrzymała midisukienka oversize'owa z rękawami-motylkami w wersji XXXXL, w kolorze złamanej bieli. Jest na mnie o kilka rozmiarów za duża, ale z pełną świadomością ją wybrałam. Taka miała być. Dziś spięta jest szerokim pasem w kratę księcia Walii, który jest jednocześnie kokardą - choć te detale są mało widoczne w sesji w stylu malarzy holenderskich. Znowu mamy mrok i ponury nastrój, czyli kolejne fotograficzne dziełko do kolekcji - "Dziewczyna z szalonym rękawem". Chiaroscuro, gra światła i cienia, ostre kontrasty, maniera tenebrosa. Caravaggio, Rembrandt i Vermeer mi w głowie.






Pas to element często widziany na wybiegach w parze z wariującymi rękawami. Bez niego sukienka jest luźna i bardzo szeroka, pewnie niejednemu skojarzyłaby się z koszulą szpitalną albo okazjonalną - porodową ;) Gdyby nie te zjawiskowe rękawy z siateczki wykończone szeroką taśmą rypsową, delikatna faktura i wzór kraty, w którą się układają poziome i pionowe linie, może byłaby zwyczajna. Te horyzontalne linie są lekko wypukłe; "wyciśnięte" przez przeszycia-hafty naniesione od wewnętrznej strony. W pełnej krasie, za dnia, jest spektakularna i mogłaby służyć nawet za odważną suknię ślubną.




SUKIENKA: Asos
BUTY: Mashoes
PASEK: Sinsay




Na stopach oczywiście noszę nasze cudowne Buki - botki od Mashoes z cholewką XXL. Dla wszystkich pań, które oversize'u się nie boją :) I krokodyla - bo są z czarnej skóry, z fakturą jego łusek. Za to lubią wygodne, oryginalne buty i... Muminki!




Na koniec pytanie - domyślacie się, jaka znana fotografia była moją inspiracją do trzech ostatnich kadrów? :)



PS Krzesło (już po zdjęciowym fakcie) wywołało moje skojarzenie z Olą i Danusią :D Ten mebel pretenduje do miana fenomenalnego rekwizytu fashion! Niezastąpiony gadżet ;) Uściski, Dziewczyny!


8 komentarzy:

  1. Jestem zachwycona Twoimi rękawami, sukienką i całą sesją zdjęciową !!! Fotki z krzesłem obłędne !!!
    Pozdrawiam Cię serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sukienka, rękawy, pasek.. w zasadzie wszystko mi się podoba :)) Pięknie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Sesja BAJKA!!! Wyglądasz przepięknie. Rękawy jak najbardziej szalone.
    Czy możesz zdradzić, gdzie są robione zdjęcia?
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak motyl!!! Bajkowe zdjęcia!!! Cudna TY na nich!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Elementy baloniaste :D :D :D wyszły super i całość jest ekstra modna !!!
    A sesja !!!!! WOW
    Przepięknie, i taaaaaak sexi :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    Kisses Kochana - Margot :) )))

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń